نوشت افزار

همه چیز درباره نوشت افزار

پیش از هر توضیحی درباره لوازم التحریر باید به واژه آن بپردازیم. این واژه به دو صورت لوازم التحریر و لوازم تحریر به کار برده می شود؛ لوازم التحریر یک واژه عربی بوده و ما به دلیل استفاده از دو کلمه لوازم و تحریر در فارسی از واژه لوازم تحریر نیز استفاده می کنیم. در صورتی که بخواهید معادل فارسی لوازم التحریر را به کار ببرید، بهتر است از واژه نوشت افزار استفاده کنید.

لوازم تحریر یکی از چیزهایی است که در زندگی همه ما از بچگی وجود داشته است و همراه و یار و یاور همیشگی ما بوده است. بنابراین می توان گفت که ما به لوازم تحریر عادت کرده و برای همه ما تک تک آنها عزیزند…

لوازم التحریر چیست؟

لوازم تحریر گروهی از ابزارهایی است که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. حال ممکن است این نوشت افزار توسط کودکان در مهدکودک، دانش آموزان در مدرسه، دانشجویان در دانشگاه، کارمندان در ادارات و موسسات، هنرجویان در آموزشگاه های هنری و … استفاده شود.

رایج ترین لوازم التحریر مداد، خودکار، دفتر، پاک کن، تراش و دفتر یادداشت هستند که ما از کودکی تا پیری با آنها سر و کار داریم. اما باید گفت که آنها به دسته های مختلفی مانند نوشت افزار تحصیلی، لوازم اداری و لوازم بایگانی تفکیک می شوند که در برخی از آنها ممکن است لوازم مشترک نیز موجود باشد.

امروزه به تمامی لوازم و ابزاری که رابطه ای با نوشتن یا حتی نوشته های چاپ شده داشته باشد نیز لوازم التحریر می گویند و شما آنها را از فروشگاه های نوشت افزار می توانید تهیه کنید. به عنوان مثال شما کلیربوک، پاکت دکمه دار، کلاسور و … را که برای نگهداری برگه به کار برده می شود، می توانید از فروشگاه های لوازم تحریر خریداری و استفاده کنید.

تاریخچه

انسانها از زمان ما قبل تاریخ نوشتن را انجام می دادند. شاید اشکالی که روی سنگ یا چوب می کشیدند را بتوان قدیمی ترین زبان نوشتاری انسانها  دانست.

لوازم التحریر برای هزاران سال حامی ارتباطات نگارشی بوده است. مصری ها کاغذهای پوستی را که از پوست حیواناتی چون بز و گوسفند می ساختند را توسعه دادند اما تنها ثروتمندان توانایی استفاده از این پوست ها را داشتند که به جای کاغذ استفاده می شد.

بعد از آن دوران زبانهای نوشتاری در مکانهای زیادی از دنیا مخصوصا در خاورمیانه و خاور نزدیک شروع به رشد کردند .

اسناد و اطلاعاتی که لازم بود برای گسترش های سیاسی انتقال پیدا می کردند باعث شد تا حکومتها به دنبال اختراع زبان نوشتاری بروند و معاملات و وقایع تاریخی به صورت مکتوب ثبت شوند.

زبان نوشتاری مردم بین النهرین را می توان به عنوان اولین سیستم زبان نوشتاری دانست که ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته و فقط مفاهیمی از اشکال چندضلعی بوده است. به مرور زمان کشیدن اشکال به سمت شکل فعلی زبان نوشتاری سوق پیدا کردند.

مصری ها طی یک سلسله مراتب موفقیت های بیشتری را در سطح نوشتاری به ثبت رساندند. نوشت افزار جدید با استفاده از یک گیاه به نام پاپیروس توسعه یافت؛ به این صورت که آنها ساقه های پاپیروس را به شکل نوارهای باریکی در آورده و لایه لایه کنار هم قرار می دادند طوری که در هم فرو روند، سپس این رشته ها را در آفتاب خشک می کردند. کلمه “Paper” که امروزه در زبان انگلیسی به کار می رود از کلمه “پاپیروس” گرفته شده است.

جالب است بدانید در قرون وسطی کسانی که ابزار نوشتن را می فروختند در یک مکان ثابت یا ” Station ( ایستگاه ) ” مجاز به انجام این کار بودند، بنابراین کلمه “ Stationery ” به معنای نوشت افزار برای همه ابزار نوشتاری در نظر گرفته شد.

ترس برخی از این بود که پیشرفتهای تکنولوژی، نوشتن را روز به روز کم کاربردتر کنند. به همین منظور و به منظور اینکه هنر نوشتار رو به انقراض نرود، روز جهانی لوازم التحریر در سال ۲۰۱۲ به وجود آمد. همان گونه که می دانید روز جهانی لوازم تحریر 25 آوریل مصادف با 5 اردیبهشت می باشد.

چگونه روز جهانی لوازم التحریر را جشن بگیریم؟

اگر برای شما سوال پیش آمده است که چگونه این روز را باید گرامی داشت پاسخ این سوال ساده است:

یک کارت پستال یا یک نامه بنویسید. کسانی که این روز را بنا کردند قصد داشتند تا مطمئن شوند که هنر نوشتن با وجود تعدداد زیادی از رقیبانی که دارد از بین نرود پس سهم خودتان را انجام دهید تا این هدف محقق شود.

اگر تعطیلاتی خاصی در راه باشد مخصوصا تعطیلات بزرگی مثل عید نوروز، یک متن و دست نوشته از خودتان آماده کنید و روی کارت و یا نامه بنویسید و برای دوستان و اقوام ارسال کنید. همچنین هر از گاهی تعداد اندکی لوازم التحریر خریداری کنید و هرجا امکان داشت از آنها استفاده کنید.

در حال برنامه ریزی یک مهمانی برای آینده نزدیک هستید؟ قصد تشکر از مهمانان مراسم تان را دارید که هدیه برایتان آورده اند؟ دوستی دارید که مدتی است بیمار است و قصد روحیه بخشیدن به او را دارید؟ به هر حال و در هر موقعیتی روز جهانی لوازم التحریر می تواند برای شما هر روز باشد و از آن لذت ببرید.

امروزه لوازم التحریر اصطلاحا تمام آن چیزهایی است که توسط فروشنده آن در فروشگاه لوازم تحریر به فروش می رسد، فروشگاهی که برخی اوقات نزدیک یک دانشگاه یا هر نقطه دیگری به صورت دائمی قرار دارد. اما در زمان های قدیم توسط فروشندگان دوره گرد به فروش می رسیدند که آنها تنها لوازم التحریر نمی فروختند.با پیشرفت علم بسیاری از لوازم التحریر دستخوش تغییرات زیادی برای بشر شده است. بسیاری از نوشت افزار به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند و کار را برای همه ما بسیار راحت کرده اند. علاوه بر پیشرفت لوازم التحریر ظاهر آنها نیز بسیار جذاب شده و با ظاهر فانتزی و زیبا همه را ترغیب به کسب علم می کنند.

راهنمای خرید لوازم تحریر

حال که به غیر از آشنایی اولیه که قبلا از لوازم تحریر داشته اید، اطلاعات بیشتری کسب کرده اید، بهتر است درباره راهنمای خرید آن نیز بیشتر بدانید. پیدا کردن راهی برای چگونگی انتخاب لوازم التحریر چه برای مدرسه و دانشگاه، چه برای محل کار و منزل و مدیریت آنها امری مهم است. بنابراین ما برای شما نکاتی که باید هنگام خرید لوازم التحریر رعایت کنید را ذکر می کنیم.

سازگار با محیط زیست

هنگام انتخاب نوشت افزارهایی که از پلاستیک تهیه شده اند بهتر است گزینه هایی انتخاب کنید که از پلاستیک های مرغوب باشند که هم بتوانید تا مدتهای طولانی استفاده کنید و هم سازگار با محیط زیست باشند. همچنین این نکته را برای محصولات کاغذی رعایت کنید. به هنگام خرید محصولاتی مانند مداد، مداد رنگی و… که از چوب ساخته شده اند، به ویژگی “ساخته شده از چوب درختان تجدید پذیر” یا ” مزارع تجدید پذیر” دقت کنید چرا که این محصولات بدون صدمه زدن به محیط زیست ساخته می شوند. بعبارتی هر درختی که قطع می شود به جای آن چندین درخت کاشته می شود.

کیفیت

یکی از موارد مهم در خرید لوازم تحریر بالا بودن کیفیت آن است. بعضی اوقات شما بالا بودن کیفیت محصول را با مشاهده و لمس درک نخواهید کرد، بنابراین بهتر است با خرید یک نوشت افزار کوچک از یک برند معتبر و قدیمی آن را امتحان کنید. البته شما می توانید کیفیت لوازم التحریری مانند دفتر و دفتر یادداشت را از بادوام بودن جلد آنها و با کیفیت بودن چاپ آنها تشخیص دهید. اما این هم مهم است که فروشنده جنس با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه دهد تا شما هم محصولی دریافت کنید که سالها استفاده کنید، هم در هزینه صرفه جویی کنید.

زمان

اگر شما بخواهید خرید خود را سریع و با عجله انجام دهید، نمی توانید همان لوازم التحریری که مورد نظرتان است را خریداری کنید، زیرا خرید نوشت افزار با کیفیت، با قیمت مناسب و ایده آل زمان بیشتری می خواهد. پس اگر خسته اید یا به هر دلیلی نمی توانید بیرون بروید بهتر است از آنلاین شاپ های موجود مانند سایت بیگ بنگ کالا خرید کنید. در این صورت امکان مشاهده تمامی کالاها با مشخصات و قیمت وجود داشته و هر تعداد که بخواهید می توانید سفارش دهید.

قابلیت اطمینان

این موضوع برای برخی افراد مهم ولی برای بعضی دیگر چندان اهمیتی ندارد اما بهتر است که همیشه در جست و جوی انتخاب بهترین محصول باشید. داشتن نماد هایی مانند استاندارد اروپا، اورجینال و اصل بودن، گارانتی و اصالت کالا، رده سنی محصول و… همگی یک امتیاز و مزیت ویژه برای آن کالا به شمار می رود و باعث می شود تا شما از انتخاب خود اطمینان خاطر داشته باشید. تقریبا تمامی محصولات فروشگاه اینترتی بیگ بنگ کالا اورجینال بوده و دارای استاندارد اروپا می باشد.

حقایقی درباره نوشت افزار که تاکنون نمی دانستید!

گرانترین قلم جهان به قیمت 8 میلیون دلار فروخته شد!

در سال 2010 ، قلم ‘Fulgor Nocturnus’ به قیمت 8 میلیون دلار در حراجی شانگهای فروخته شد که با 945 الماس سیاه و 123 یاقوت قرمز تزئین شده بود. چیزی که می خواهیم بدانیم این است که آیا مالک واقعاً از آن استفاده کرده است یا فقط آن را تحسین کرده است! آیا شما هم حاضرید برای این قلم چنین هزینه ای کنید؟

کاغذ یادداشت های چسب دار اختراع نشده اند ، بلکه به طور تصادفی ایجاد شده اند!

اگر تا به حال به دنبال این یادداشت های چسبنده و رنگارنگ رفته اید ، باید از سه میلیون کارمند آرتور فرای تشکر کنید.! در سال 1968 ، یک کارمند به نام اسپنسر سیلور در تلاش برای تولید یک چسب قوی بود ، اما به طور تصادفی یک چسب ضعیف تر را ایجاد کرد که بدون گذاشتن ردی از خود پاک می شد. او که نمی دانست با آن چه کار کند ، این پروژه را رها کرد. تنها شش سال بعد ، هنگامی که فرای به یک چسب سبک برای چسباندن علامت ها به کتاب سرود کلیسای خود نیاز داشت ، ایده پست-ایت متولد شد. در حالی که این شرکت در ابتدا در مورد استفاده از محصول تردید داشت اما نهایتا آنها در سال 1980 خط تولید این محصول را راه اندازی کردند که اکنون استیک نوت ها در بیش از 100 کشور به فروش می رسند.

قدرتمندی مداد نسبت به خودکار یک امر ثابت شده است!

مداد سربی متوسط می تواند حدود 35 مایل یعنی 56327 متر یا به بیان دیگر 56.3 کیلومتر یک خط ممتد ترسیم کند.! با این حال ، اگر می خواهید این مورد را امتحان کنید ، پیشنهاد می کنیم تعدادی مداد تراش نیز به همراه داشته باشید!

مداد ها همچنین می توانند زیر آب بنویسند بله ، درست است! یک مداد در آب نیز کار خواهد کرد. علاوه بر این مداد ها می توانند در جاذبه صفر نیز بنویسند به همین دلیل فضانوردان بجای خودکار با خود مداد می برند!

مداد ها سربی نیستند!

مغزی مداد را “سرب” می نامند اما در واقع از سرب تشکیل نشده است. این مغزی مخلوطی از دو عنصر رس و گرافیت است! جالب بود نه؟

ماژیک هایلایتر زرد حدود 85٪ از کل فروش را تشکیل می دهند!

از آنجا که رنگ زرد در طیف میانی نور مرئی است ، هایلایترهای جوهر زرد برای افرادی که دچار کوررنگی هستند بسیار خوب عمل می کنند و این یکی از بزرگترین دلایل سفارش زیاد ماژیک هایلایت های زرد است.

قبل از اختراع پاک کن ، از نان کهنه و بیات استفاده می شد!

این حقیقت است و واقعا جواب می دهد! نه، شما را سر کار نگذاشته ایم! اگر باور ندارید چرا دفعه دیگر که یک نان را به مدت طولانی در کمد جا گذاشتید ، خودتان امتحان نکنید؟! خواهید دید که همانند پاک کن تمام اثرات مداد را پاک می کند.

درخت کاغذی!

از یک درخت کاج می توان 80,000 برگ کاغذ تهیه کرد!

ماتیک چسبی!

اختراع چسب ماتیکی از رژ لب ها الهام گرفته شده است.

کاغذ همیشه بازیافت نمی شود!

جالب است بدانید که کاغذ را نمی توان برای همیشه بازیافت کرد. در واقع آن ها را می توان فقط چهار تا شش بار بازیافت کرد نه بیشتر! سالانه بیش از 300 میلیون تن کاغذ در سراسر جهان تولید می شود.

پاک کن هایی که خودکار را به ظاهر پاک می کردند!

قسمت آبی پاک کن ها برای پاک کردن رد جوهر خودکار نیست – به همین دلیل آنها هرگز کار نمی کردند! – بلکه برای پاک کردن مداد رنگی و محل پر رنگ شده با مداد است! جالب است بدانید تا حدود 100 سال پیش مدادها پاک کن نداشتند، زیرا معلمان فکر می کردند که بچه ها را به اشتباه کردن تشویق می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *